Joga Nidra

DSC_9668

Pasinerkime į Joga Nidra ir subalansuokime savo nervų sistemą

Joga Nidra šimtmečių patikrintas atsipalaidavimo būdas, dar dažnai vadinamas „dieviškuoju atsipalaidavimu“.

Sanskrito kalba žodis „nidra“ reiškia „miegą“. Praktikos  metu mūsų kūnas, protas, jausmai yra visiškai atpalaiduoti. Tai panašu į miegą, tačiau tai nėra miegas. Tai gilaus atsipalaidavimo būsena, kai fizinis kūnas tarsi ištirpsta, mintys išsivalo, o emocijos nurimsta, sąmoningumas ir dėmesingumas tampa aiškesnis, skaidresnis.

Joga Nidra prasideda nuo gilaus pilno fizinio kūno atsipalaidavimo, palaipsniui pereinant prie gilesnių sluoksnių-energetinio, mentalinio,emocinio. Tai jokio pasiruošimo nereikalaujanti praktika, lengvai įsisavinama ir išmokstama. Jogos Nidros metu mes išliekame sąmoningi ir budrūs, bet laisvi nuo minčių, jausmų ar kitų pojūčių. Šis sąmoningumas kyla iš vidinės erdvės, kurioje slypi mūsų tikroji išmintis ir intuicija. Jogos Nidros praktika mes  pažadiname savyje esančią natūralią ramybės ir palaimos būseną, kurią kiekvienas be išimties nešiojamės savyje ,tačiau  ne visi mokame ar suprantame kaip ją pasiekti. Taigi, Joga Nidra-tiesiausias kelias į savo širdį ir pačią jogos esmę, tiesioginis kelias į SAVE.

Savo paprastumu Joga Nidra  yra nepaprastai galingas įrankis streso ir įvairių įtampų paleidimui. Nuostabu tai, kad jau po pirmos praktikos, Jūs galite iš karto pajusti kaip kūnas „ išsilaisvina“ iš streso gniaužtų.

Iš ko susideda Joga Nidra praktika?

  1. Pasiruošimas.Ši praktika atliekama vienoje iš poilsinių pozų- dažniausiai gulint (Shavasana). Tačiau galima praktikuoti ir sėdint, stovint ar netgi automobilyje, nuvežus vaikus į treniruotę ir pan. Svarbiausia surasti ramų laiką sau ir nepamiršti išjungti mobilaus telefono garsą.
  2. Intencijos (Sankalpa) sukūrimas.Tai pažadas, svajonė, noras, ketinimas,kurį sukuriate sau. Pvz. Aš esu sveikas ir t.t.
  3. Dėmesio sukoncentravimas į Fizinį lygmenį. Lėtai nuskanuojama ir atpalaiduojama kiekviena kūno vieta. Atsiranda pojūtis, kai kūnas atsipalaiduoja ir „susigeria“ į kilimėlį.
  4. Dėmesys pervedamas į energetinį lygmenį. Susitelkiame į kvėpavimą (Pranayma).Stebime įkvėpimą ir iškvėpimą įvairiose kūno vietose: koncentruojame dėmesį į šnerves, krūtinę,pilvo sritį.
  5. Dėmesys perkeliamas giliau į Mentalinį /Emocinis lygmenį.Pasiekiame atsipalaidavimo būseną, kai esame čia ir dabar.Nukrenta ir subyra įtampos, baimės, nerimas. Jaučiame ramybę ir vidinę šviesą.Kvėpavimas tampa lengvas, minkštas ir subtilus.
  6. Iš šio lygmens keliaujam dar giliau-jaučiame tarsi plūduriuotume besąlyginiame meilės vandenyne-besvoriai, pilni šviesos, džiaugsmo.Viskas yra Dabar.
  7. Sugrįžimas .Vidiniu balsu pakartojame praktikos pradžioje pasakytą intenciją ir švelniai pradedame žadinti ir judinti savo kūną.

Joga Nidra pati savaime yra toks stiprus ir efektyvus savipagalbos įrankis siekiant gilaus atsipalaidavimo, jog rekomenduojama visiems, net ir nepraktikuojantiems jogos ar kitų fizinių ir dvasinių praktikų, nors neabejotinai papildo bet kurią iš jų.

Jogos Nidros naudos:

  • Mažina streso iššauktas reakcijas ir aktyvuoja įvairius organizmo atsipalaidavimo mechanizmus. Kitaip tariant pagerina simpatinės ir parasimpatinės nervų sistemos funkcionavimą. O tai tiesiogiai įtakoja endokrininių liaukų veiklą. Jau per pirmasias Jogos Nidros praktikos stadijas smegenų dažnis sulėtėja (iš Beta dažnio pereinama į Alpha), suaktyvinama hormono Serotonino gamyba, ko pasekoje organizmas pereina į atsipalaidavimo būseną.Velesnėse praktikos stadijose kai smegenų dažnis pasiekia Theta dažnį, streso hormono kortizolio koncentracija kūne sumažėja.
  • Aktyvina imuninę sistemą ir organizmo gebėjimą kovoti su bakterijomis ir virusais
  • Gerina širdies darbą, mažindama kraujospūdį bei cholesterolio kiekį
  • Mažina skausmus
  • Padeda stabilizuoti diabeto simptomatiką, nes balansuoja gliukozės įsisavinimą
  • Ženkliai mažina nerimą ir depresyvias nuotaikas esant menstruacinio ciklo sutrikimams
  • Palengvina prieš ir po operacines būkles
  • Gerina miego kokybę. Efektyvi 1h jogos nidros praktika gali atstoti 4 h miego
  • Stabilizuoja emocijas
  • Vysto intuiciją ir kūrybingumą

Nuo teorijos iki praktikos

Kaip ir visose praktikose, čia taip pat svarbiausia vidinis ryžtas ir reguliarumas. O rezultatai ženkliai didesni nei tam skirtas laikas.

Joga Nidra praktikuojama po jogos praktikos arba savarankiškai. Ji nereikalauja jokio pasiruošimo ar jogos asanų/pozų išmanymo. Dažnai Joga Nidra įntegruojama į jogos praktikos pabaigą, kur patyręs mokytojas atsižvelgdamas į grupės poreikius praveda 10-15 min. trukmės Jogą Nidrą. 1 val. ir ilgesnės Jogos Nidros praktikos vedamos kaip atskiri užsiėmimai. Savarankiškai praktikuojantys namuose gali naudoti audio įrašą. Prieš pradedant savarankiškas Jogos Nidros praktikas ir renkantis audio įrašus, būtinai pasitarkite su patyrusiu šios praktikos specialistu, kuris patars ir padės  pasirinti jūms tinkamiausią įrašą, supažindins ir perteiks pačio proceso esmę.