Joga Nidra

DSC_9668

 

JOGA NIDRA – KAS TAI ?

Tai gilaus atsipalaidavimo būsena, kai fizinis kūnas tarsi ištirpsta, mintys išsivalo, o emocijos nurimsta,  sąmoningumas ir dėmesingumas tampa aiškesnis, skaidresnis.

Joga Nidra prasideda nuo gilaus pilno fizinio kūno atsipalaidavimo, palaipsniui pereinant prie gilesnių sluoksnių-energetinio, mentalinio ir emocinio. Tai labai jauki ir patogi įžanga į gilesnes meditatyvines būsenas, nesudėtingai įvaldomas, bet nepaprastai galingas įrankis streso ir įvairių įtampų paleidimui.

Jogos Nidros metu mes išliekame sąmoningi ir budrūs, bet laisvi nuo minčių, jausmų ar kitų pojūčių. Šis sąmoningumas kyla iš vidinės erdvės, kurioje slypi mūsų tikroji išmintis ir intuicija. Natūrali ramybės ir palaimos būsena, kurią kiekvienas be išimties nešiojamės savyje, tik ne visi mokame ar suprantame kaip ją pasiekti.

Taigi, joga Nidra-tiesiausias kelias į savo širdį ir pačią jogos esmę, tiesioginis kelias į SAVE

Ši praktika atliekama vienoje iš poilsinių pozų- dažniausiai gulint (Shavasana). Jos metu apjungiamos specialios kvėpavimo technikos (Pranayama) su pojūčių treniravimu ir kontroliavimu (Pratyahara) bei meditatyviomis būsenomis (Dharana, Dhyana ir Samadhi). Ši sintezė ir veda į tikrosios SAVASTIES (Atma) pajautimą.

Joga Nidra pati savaime yra toks stiprus ir efektyvus savipagalbos įrankis siekiant gilaus atsipalaidavimo, jog rekomenduojama visiems, net ir nepraktikuojantiems jogos ar kitų fizinių ir dvasinių praktikų, nors neabejotinai papildo bet kurią iš jų.

JOGOS NIDROS NAUDOS

  • Mažina streso iššauktas reakcijas ir aktyvuoja įvairius organizmo atsipalaidavimo mechanizmus. Kitaip tariant, pagerina simpatinės ir parasimpatinės nervų sistemos funkcionavimą. O tai tiesiogiai įtakoja endokrininių liaukų veiklą
  • Aktyvina imuninę sistemą ir organizmo gebėjimą kovoti su bakterijomis ir virusais
  • Gerina širdies darbą, mažindama kraujospūdį bei cholesterolio kiekį
  • Mažina skausmus
  • Padeda stabilizuoti diabeto simptomatiką, nes balansuoja gliukozės įsisavinimą
  • Ženkliai mažina nerimą ir depresyvias nuotaikas esant menstruacinio ciklo sutrikimams
  • Palengvina pre ir po operacines būkles
  • Gerina miego kokybę. Efektyvi 1h jogos nidros praktika atstoja 4 h miego
  • Energizuoja visas organizmo sistemas
  • Stabilizuoja emocijas
  • Vysto intuiciją ir kūrybingumą

Naudų sąrašas ir toliau tęsiamas bei pildomas vis naujais mokslo įrodytais faktais.

Kaip ir visose praktikose, čia taip pat svarbiausia vidinis ryžtas ir reguliarumas. O rezultatai ženkliai didesni nei tam skirtas laikas.